warkah buat doc,

Buat doc2 biochem yang kusayangi (saya x mnx syg saya dibalas, hu hu),

Kenapa la doc kasi soklan yang mmg sangat wtfish..aish.saya x nak kejadian yang berlalu berulang kembali. Tahun 1 setakat belajar last minute pastu otak tepu rasa nk vomiting terbahak semua padan muke. Jadi tahun 2 saya mengambil langkah berhati2. 

Doc tau x, semalam yang exam anatomy pun, saya still leh bukak biochm n wat2 cool (belagak gile) nk pegang anat last minute. Tgk anatomy saya dianak tirikan kerana subjek biochm doc ni la. Sian kat anatomy, menangis2 buku tu sbb saya x adil. 2 jam before nk p exam baru saya bukak mcq anat.poh.selamat Allah membantu. Pastu kwsn sekeliling pun membantu juge. Winkk**

Sekarang saya tgh bergiat usaha utk biochm esok. Doc tau x saya berdebar mcm nk rak mcm orang yang nebes time bakal suami nk angkt nikah tu (fine saya still single blom status married jadi prasaan nebes tu madam yang bgtau). 

Doc,
Doc tau x. dari sejak awal exam physiology lagi saya dah mule nk pikir ape soklan yang bakal kluar. Saya nk cube mendalami pemikiran doc.Yela, doc kan suke wat soklan yang kreatip2 . saya pelik la. Nape nk susah2 kasi soklan yang kretip2 tu, saya tgk sampai dah putih2 sume rambut doc ^^,dok pikir pikir byk sgt ni. Lek2 sudah la..

Doc nk tau x ,

Sampaikan saya belajar electron transport chain@ respiratory chain otak saya think out of da box. Sampaikan dah ke udara meresap dengan oxygen dan bercampur2 menjadi satu zarah naik ke atas, ke atas, ke atas pastu ttibe terlanggar dengan aeroplane egyptair malysia-mesir.pastu dah hilang dah zarah tu.apekah.

ETC ni kan tugas dye nk transfer electrons drpd subtrates ke oxygen. Jasi, saya analogykan lah mcm naik komuter. Foh.process yang sgt stepwise,efficient n controlled. 

Ade satu minah ni dye nk turun midvelly sbb nk jumpe balak dye yang dtg dari sabah yang mmg anak toke balak. Pastu dalam perjalanan komuter tu ade je berhenti2. The first place nama dye NADhalimunan…pastu…jeng2. Dah la x mo cite. Crita dye ada kt buku nota dlm laci meja , nk mmbntu dlm mengingati stiap complex, site n inhibitor ETC ini. Tp kalo saya postkn kt sini, poh. Xyah tau la..biarlah rahsia.hihi


saya tgk biochm mmg agak mencabar. Betul kata dr OB. Biochm tahun 1 sbnrnye tipu2 je tu. Tgk la taun 2 ni.ha, amik ko. Mmg btul pun





Royal Bank of Canada-- Muffin Man from Mark Davies on Vimeo.

Saya selingkn sekali dgn video yang saya terjumpa kt blog sape tah.
Bagus mr muffin ni..tgk, dari sebuah gerai kecil sudah menjadi restoran yang lengkap dgn chef2 nye. Pemikiran sebigini lah yang kite mahukan.  Bagaimana dengan anda?

kamus dewanramai

nebes-nervous

ETC- electron transport chain

NADhalimunan- NADHdehydogenase

2 Response to "warkah buat doc,"

  1. Muhammad Warouq bin Qamar says:
    November 22, 2009 at 9:40 PM

    best kan penangan biochem tahun 2? heh. tp jgn risau,naik tahun 3 dan seterusnye nanti dah tak gune sgt dah ilmu2 biochem ni. sket2 je ade. okeh. saje singgah membalas singgahan. selamat menghapal membabibuta!

  2. dealova says:
    November 22, 2009 at 11:24 PM

    huhu..
    tu la tu..
    menghafaz jela kalo nk selamat

Related Posts with Thumbnails