how i wish im in msia rite now..

Cukup mengajar ape itu kesabaran. Apa itu dugaan..

Today is my turn to go suq ,for da sake of my house. As well as fah n put.. Suq, we’re coming, hoho

Belive me nethier nowt. The coast is clear.hesh~!


Kat mesir ni, memang kene sentiasa mengucap. Memang kene sentiasa ingat Allah..

Tayah nak cakap ape la kan. pemandu2 semua bawak kete macam kat litar sepang. Tak boleh bla laju dye. Jadi, tak kan nak mati katak kat jln raya tu kan. So, rakyat msia, kalo kitorunk balik n we drive just da same like wat mesriyyin did,don’t blame us.



.

Jadi ape yang saya nak sampaikn kat sini? Oh, matahari tadi sangat sukasuka dengan saya. Dye bermain2 atas kepala, make me dizzy...selamat la musim panas ni, lecture dah habis, tinggal datang gamaah and seat for da exam only. KALAULAH musim panas time lecture sedang rancak dijalankankn, ada ura2 akan ku escape kelas nih.(padahal musim sejuk pun ade je tinggal..=p)

Series, rasa nak migraine. dah la tadi kat suq saya terpisah dengn fah n put. (terasa zaman kanak2 dulu dimana nama syazwani sntiasa up kerana kehilangnnye di pusat beli belah,hihi)..feel like, oh mom, how i wish im in msia rite now...





nampak x kereta tu, main masuk je.bahaya gile kowt..kat mesir ni, mmg xde lampu isyarat, jadi sukehati anda lah nk celah mana2 pun...








Once im thinking why im been here. Mesir full of knowledge, bumi kinanah though im not feel like dat .Despite dat thing, i laughed.

Saya bukan nak condemn mesir. Tidak ye. Bukan, bukan sama sekali.Conjunction of favourable studies and demandies circumstances, Mansoura hunting me for dat, i lurve too, i were scarce though.

I’ve read one of the blog that open up my mind.




Kami orang-orang Jordan sangat kagum dengan pelajar-pelajar di Mesir. Hebat jihad kalian, terutama yang berada di Azhar. Sudahlah biah (suasana) perlukan mujahadah, sistem pemarkahan pun ekstrim! Bukan setakat perlukan azam dan tekad, tapi perlu mantap hubungan dengan Allah agar tak mengeluh andai diuji dek syeikh yang menanda sambil lewa.

Bak kata Pengarah UBM PMRAM, orang Mesir kalau dihantar ke medan jihad pun tak ada masalah. Tabik!Itu belum cerita pasal ilmu-ilmu kalian yang berbakul-bakul. Insya Allah, permata harapan agama dan bangsa. Jangan biar sinarnya malap pabila tiba di tanah air tercinta.




Fewwit ayat dye. Sayangg la kat org yang ucp perkataan yang telah saya quotekan ini..=p

Hmm..yup, memang tidak dinafikan, mesir penuh dengan ilmu..ditambahan pula dengan sogokan Ayat-ayat cinta Mas fahri yang penuh dengan kecintaan itu kan. bertambah2 ramai la manusia kt bumi anbiya’ ni.














penanda aras ini bandar ilmuan...saya sayang mansoura.. anda bagaimana?









But, da fact is...

Kalau dah dinama benih, campak ke lautan akan jadi pulau jua, tapi kalo bukan benih, campak ke lautan jadi ape? Tenggelam...gitu...? huhu..alu pkir la sendiri



The unpalatable fact dat many of da msian’s think are truely out of order. korunk ingat sape2 y dtg mesir ni akan bagus? Alim sudah. Wara’ jadinye. Penuh ilmu di dada.



‘anak jiran saya grade mesir, nnti boleh lah tnye dye ilmu2 agama ni, confirm dye dpt jawap’..


Oh, tidaktidak..semuanye depends...saya bukan nak cakap ape la kan..kekadang sedih bile terpfikir...



Kat msia x smoke, smpai sini baru smoke..

Kat msia smoke je, sampai sini, try syisha la plak..

Kat msia wear tudss..kat sini, nk try bukak la tuds tu..

Kat msia.kat msia..skrg kan kat sini, kat sini.kat sini...a



Macam2 ragam manusia kan? yang berubah kearah positf bagus la..yang dtg sini berubah kearah negatif pun ade...Jadi, malu x kalo balik msia nnti, org tnye kite hukum yang senang pun kite x dpt jwp..

(saya ckp ngn diri saya sdiri, mentelahan diri ini amatlah hina dan kerdil yang masih mencari pemata hakiki utk hidup insani). jadi kwn2, sementara kite ada kat sini, kutiplah ilmu byk2 (teringt smeone penah ckp ayat ni kat saya dulukala).ilmu perlu dicari, dye tidak dtg dgn sdri...



Oh world, jangan kejam kepada kami..




Suq= pasar

Gamaah= Universiti



p/s=

1-saya dapat info, org hisap shisya purata dye sama dgn 40 kali hisap rokok..isk2..

2-kat msia dah ade H1NI ye? Bahaya ni..sure kami balik nnti kt KLIA akan di check atas bawah dalam kiri kanan utk memastikan sihat pabila sampai ke tanah air.. jadi rakyat msia, jaga kesihatan anda ok..stdnt mesir nak balik msia plak, jgn bwk wabak ke sana yek.hihi




ps= oh, saya x bermaksud sapa2 pun dlm post saya, jadi, x perlu anda terasa.x pernah saya tulis panjang berjela ini. Tatau la, lepas balik suq je trus dapat ilham berjela2 walaupun dalam keadaan migraine perut kosong. Thnks kepada siapa yang telah memicit kepala saya td, sape la tu kn...=p





A WOMAN MODESTY DRESSED IS A PEARL IN ITS SHELL..(thnks ya,i'll always hold with this words..=p)

15 Response to "how i wish im in msia rite now.."

  1. Anonymous Says:
    May 16, 2009 at 10:11 PM

    saya sayang mansura jugak

  2. Anonymous Says:
    May 19, 2009 at 12:29 PM

    sy syg malaysia tercinta!!!ngee~

  3. dealova says:
    May 19, 2009 at 3:23 PM

    haha..
    sabo jele..x aci la anonymous ni...
    meh la nama...

    p/s; saya syg mansoura
    p/ss; saya sygggg sgt222 ngn msia saya..oh seremban.....=)

  4. Syarfa says:
    May 19, 2009 at 9:42 PM

    salam wani!!!;)
    kte tukar link ekk;p

  5. Unknown says:
    May 21, 2009 at 10:28 PM

    salam
    lame x dtg sni
    bile dtg je dah cat baru "umah" die..
    cantik2
    bagus2
    pas final nnt nak cat baru gak lah..

    em...
    sayang mansoura gak..hehe

  6. dealova says:
    May 23, 2009 at 2:59 AM

    dr syarfa= silekan..

    wardah safwah= huhu..ni pun nak poning palo den mnukar nye. skrg saya dah ade domain baru. tgk btul2...
    http://dealova.via.my/ tu..mahal tuh.hahahha

  7. ammu kedai sebelah Says:
    May 24, 2009 at 3:13 AM

    pe yg best mansoura???

    mansoura x best = sampah + bising + lalat + ada mama + panas + arab yg mnyakitkn hati + exam susah + rindu mesia....huhuhu

    tapi mansoura tetap best!!!

    mansoura best = islamik + rmai abang2 n kakak2 yg comey2 + kawan2 yg tesangat best + leh gaduh ngan arab + bile cuti blik la mesia...hehehe

    Semoga najah sume! Salam imtihan...

  8. H. Iman says:
    May 24, 2009 at 4:39 AM

    huiyyyoooo..chantek seyh blog beliau!!
    ajar wat layout.
    blog saya sgtlah buruknye
    :((

  9. dealova says:
    May 24, 2009 at 10:29 PM

    haha..
    ammu kedai sebelah..
    mngikut gaya penulisan awk, saya rasa saya cm tau sapa awk,..
    main hide n seek with me ya..

    kak iman= nk saya ajar, boleh2..eleh, si nedry pun boleh ajarkn juga..huhu

  10. H. Iman says:
    May 25, 2009 at 7:18 AM

    ha??
    nerdy zay?
    blog die pn same buruk je ngan kite pnye.
    haha:PP

    p/s : zay sori klu ko bace nih..haha:PP

  11. Siti Umairah says:
    May 27, 2009 at 4:03 AM

    eyt~
    sye syg joden.
    suke maen hon2.

  12. dealova says:
    May 28, 2009 at 12:09 AM

    kak iman=
    haha..ala kak..lek r..dye saja je wat background cmtuh..smart je tuh..'pujian x iklhas'..hoho

    um=
    uit, ade blog upenye..
    sini mansourah pun, hon dye suke memekak ok..mmg x leh blaaaa

  13. SiR ZaY says:
    May 28, 2009 at 1:05 AM

    owh demmmm
    tidak ku tau NERDY2 ini mengutuk2 di sini..chait..
    hang nk bangga la layout cantik
    hahahahaha
    ko tgu la bile aku ader mse nnt
    skang ni exam mane la smpt nk bwat
    lain la NERDY2 neh..
    buku da abis baca

    *iman tambah sorang lagi geng NERD ko
    gembira x??rofl

  14. Farhan Says:
    June 6, 2009 at 8:48 AM

    semoga terus dpt menulis artikel yang best2 ye kaklang...

  15. Anonymous Says:
    June 6, 2009 at 8:52 AM

    Bagus penulisan kaklang nie...sabar la mesir nie memg akan diuji dgn byk bnda... kalau kalah teruk nanti , kuatkan semangat ye kaklang...

Related Posts with Thumbnails