hei, saya x penatlah !

‘mamma2, wat r u doin overthere?’

‘oh, im bake a cake for both of u dear’, jwb ku sambil jari jemari y x berapa nak runcing ni mengacau doh cake coklat.


My honey di dpan tv kaku mambaca paper.diam. xtau lah saja buat diam atau ape, yang ku kenal mmg dye saja buat diam, xde respons.


‘bukannye nk support , at least say something la sygg,kang x jadi nk buat kek ni baru tau’..kui2..ngomel ku dlm hati.



‘Reen, come here, dun disturb ur mama bake a special cake for us.nyum2’


‘ha, cmtu lah, baru ade smgt sikit nk buat kek ni’-kataku, dlm hati je.



‘reen2, next two week ur grandpa n nanny want to come over here, are you ok with dat?’

‘oh, yeah pappa? For suke im ok. Grndpa n grandma come from where?’. Tnye adrenalin munawaarah, anak sulungku. Dgn umo y baru 4 tahun, pastinye pelat kluar dr mulutnye begitu cumel skali.


‘from Malaysia dear, our beloved country’

‘our country?if our country msia, y must we stay here?’


reen kebingungan, mana x nye, aku lahirkan dye kt UK. anak sulungku ini mmg x gti ckp melayu. tgk org melayu kat tanah melayu sendiri, lagilah x pernah!


‘act reen, all of us are malaysian. But then, ur mama and papa have to further our studies , so we migrate here, just for a while’


‘hmm, but both of you are adult enough. I taught only children have to study pappa’.

‘reen, act, for a whole long our life, we are gifted to study.no more.we’ve our goals. To set appropriate goals, you must know what is important for you to accomplish. As muslim, as jundullah....bla3...bla3.....


Terang my honey dgn pnjg lebar, reen ku lihat begitu smgt skali mndgr. Syukur. Bab2 cmni, mmg ku serah kepada ketua nakhoda menggalasnye. Dengan ilmu islamnya di dada, aku terasa amat bertuah skali. Syukran Ya Allah!


‘da nearest eg we can see at ur mama’s ace. She’s very patient. After egypt, now in UK. Bcuz of wat, sure bcuz of studies dear. Even she’d cried lot stdying in egypt but thEn she’s now with us in UK. Amazin’ rite’.



sabo jele, sempat my honey cite time aku zmn muda2 dulu.,huhu





mamma pappa, come2. i've got a friend. his name is...err, im forgot la..
'boy2, wats ur name?my mamma n pappa want to make a friend with you too'.







Btul la...kite dalam hidup ni...belajar. belajar. Belajar..no more.

Oh, td rekaan mimpi saya semata.

Mcm biasa lah.

Kalo baca buku x masuk2 tu, alamatnye mmg kene ngadap lptp, dan jari-jemari ni pun mulalah menari di atas keyboard.

Saya gusar lah. Saya stdy histology x mcm saya stdy anatomy.saya rasa saya stdy main2. Adakah histo di anak tirikan?

Esok dah nk exam.

Aduh..mslhnye, saya bukak buku, saya terpandang org msia. cmne tuh? 0_O

Xpe2...keep moving forward. Selagi blum exam, seLAgi tu ade masa baca buku.

yeay.





13 Response to "hei, saya x penatlah !"

  1. Anonymous Says:
    June 25, 2009 at 3:39 AM

    oit2..berangan x leh bla..hahaha..
    baca buku dey...

  2. titi Says:
    June 25, 2009 at 5:36 AM

    wan..
    gaye ko melebat psl future ko tu kn..
    mcm ur honey tu nnti 1 of us yg kt sni jgk la..
    klu tak cmne die bleh tau ko zmn muda2 kn...
    hahahha..kantoi...

  3. dealova says:
    June 25, 2009 at 7:56 PM

    titi- oit, honey tu dye infinity..aku x tau, ko x tau, honey tu sdiri xtau, dye tu lah honey.hahaha

    ala, berangan x kene byr kan..
    bukan angan2 kosong la, imaginasi cemerlang tu..huhu

  4. cZaRiNa says:
    June 25, 2009 at 11:00 PM

    hohohoho....
    all d best exam!
    i know u can do it!!!!
    =)

  5. Anonymous Says:
    June 26, 2009 at 2:45 AM

    haha.
    best.
    mcm betul2 la

  6. azwa says:
    June 26, 2009 at 7:09 PM

    hamoih2 wanie. gersang nmpak. bahaha :D nnt aku pergi visit kau eh kat uk. kawen jgn lupe ajak na.aku nak tempah baju lagi.haha :P

  7. Harithmkt90 says:
    June 27, 2009 at 6:50 AM

    Salam Ziarah wa rejab dari malaysia..jangan lupa amanah kita sebagai khalifah tidak kira di mana sahaja...menegakkan agama Allah disamping berbakti kepada kedua ibu dan bapa..biar kita menderita di dunia kerana kita yakin ada syurga menanti di hujung sana....

  8. Anonymous Says:
    June 27, 2009 at 12:07 PM

    haha..kak wan dah mmbygkan masa depan..

  9. dealova says:
    June 27, 2009 at 8:05 PM

    thnks semua...

    hmm..ok2. dun wory, i'll invite you durin my wediing, but its not now.4-5 years later.whooaaa...=p.

    yup, biar kite mndrita didunia kerna syurga di akhirat sana...=)

  10. Anonymous Says:
    June 27, 2009 at 8:18 PM

    dah2
    jom bawak reen balik malaysia

  11. dealova says:
    June 27, 2009 at 9:36 PM

    pullakkk??

  12. bbturates says:
    June 28, 2009 at 6:03 PM

    haha..
    betul2..
    slagi belum exam..slagi tu ade masa baca buku..
    yeay!
    wani2..wut if....
    wut u post..really happen??
    hahahahha

  13. dealova says:
    June 29, 2009 at 7:36 PM

    hmm..
    soklan best nih..
    mmg. i want it to be happen!
    huhu..
    cumel ape.my honey n I buzy study.
    aku sure la ngn medic.my honey plak x kisah la ape2 course pun.meanwhile ade anak cumel plak.
    wat a perfect life!
    hoho

Related Posts with Thumbnails