buat keje yang teacher kasi ni....

‘kakak rumi, nnti sblm saya dtg, tolong suruh syazmeer dgn syauqi siapkan homework, nnti saya mahu tgk’


Itu lah pesan ku mlm td sebelum gerak dari umah.

Ye, saya tau saya agak lmbt.mana x nye, melayan akk ku y bercuti di London skrg (gune ym je pun), yela mcm2 dye nk tnye khbar ibu baba ,tetibe x sedar dah pukul 8.15. ha, ape ag, mcm superman la saya bwk kete.


Sebab dah tau lmbt kan, so pepandai r cover...


Dalam perjalanan tuh, dah la dah tau saya ni lambat. Ttibe ade plak org dpan saya ni, bwk moto sambil reply mssge,(elo, kalo ckp dgn phone tu boleh trima lagi la kan , ni balas mssge, mmg hangin aa).. nk je saya tegur, tp sbb saya prmpuan, dan mlm2 gini di jln yang agak sunyi terpaksalah saya pendamkan hasrat..


Sampai2 je...budak 2 org (anak murid saya kini) sambut di depan pintu..


So, saya pun kasi lah keje..


Ok toninght, we’re goin to finish dis math topic.


Oh ye, Deanna n ain juga anak murid ku.so, total semua, ade 4 org la.kuantiti 4 org tu mcm 40 org. Satu mewakili 10.hahahhu


Deana form3, ain drjah 5, syazmer djh 4, syauqi drjh 3.







dari kiri; syauqi, ain, syazmeer..
series mereka ni baik.
baik mcm ape...=p




Dah abih ngajar.

Arini terabih awl plak, bagus2, dyorg x byk songeh, Alhamdulillah boleh handle lagi..

So, round kul 9.30 tu, saya ajak mereka naik ke bilik, dan saya ingin melihat mereka solat.

Syazmeer abang, syauqi adik.mmg ayah mereka pesan, buat la pape y patut, cubit ke rotan ke, tolong tengok2kan sekali bacaan dalam solat mereka..


So, sebab ade masa lebih, saya pun merajinkan diri melihat mereka solat isya’ bersama-sama..


I want both of u pray together. Now, take wudhu’. Im waiting...

So saya pun masuk la kedalam bilik mereka..

Tunggu punye tunggu , mereka berdua pun selesai berwudhu’.

tu pun selepas 15 minit kot,sempat la mereka cuit sana-sini time2 nk amik wudhu' tu.

Ok, skrg i want abang jadi imam, adik ma’mum. So, syauqi iqomat. Tau x nk iqomat camne?


‘ooo, tau2, balong ade ajar.’

‘gud2, so, iqamat cara balong ajar’..


Si adik td pun iqomat ..nada dye senada,rendah je, mmg x tinggi2 la..standard budak djh 3 iqomah la kan...

Sementara syauqi iqomah, syazmer sibuk mmebetulkan nada syauqi..


‘syauqi, kan balong dah ajar, tinggi la sikit. Nada tu.’

Saya biar je melihat syazmer mmbtulkn bacaan adiknya, syauqi.


Berdiam kadang2 bukan tanda setuju..senyum kadang2 bukan maksud menerima.,..


Tungu punye tunggu, mmg banyak kali la syazmer tegur adik dye.

Maslhnye, dye tegur, smpai lebih dr 5 kali la syauqi kene ulang melaungkn iqomah..

Saya tau, adik bradik 2 org ni kan, byk cenekelnye,mmg saje je buat saya geram..

Dah 15minit saya tunggu bila la nak abih iqomah ni..bile la dyorg nk solat ni...

Dlm hati gerammmm..hahahahha..mmg mencabar kesabarnku...



Tp, mslhnye, time syauqi ni iqomah, syazmer baring. Ecece,mentang2 dah drjh 4, konon cam dah power la iqomah,kang saya suh azan x lepas siap!.


Pastu, saya ckp la, syazmer, stand up, dah nak solat ni kan.


Ala, kjap la, syauqi kan tgh iqomah ..

Alasan apekah? Xpe2, saya sabar ag..


Then, dah abih je iqomah..

Syauqi pulak baring.


Saya ckp la.

Syauqi, stand up, nk solat dah kan.

Ala,,tu abg syazmer baring td.

Xpe,Saya sabar lagi..


Then, bile tgk adik dye baring, syazmer yang dah berdiri ingin baring semula.

Syazmer, nape baring balik ni.

Ala, yela, syauqi tu baring.

Ya Allah saya ckp..

Syazmer, dah2, imam ,cpat la mulakan solat!

Kesebaran dah meningkat.cyanosis mengambil tempat.gerammmmmmm

hahahhahahahha. puas!


Tgk, nk suruh solat pun ambil masa...

Tu belum tgk saya betulkan bacaan solat mereka.

Xpe2, satu hari nnti saya nk tasmi’ al-fatihah dan bacaan2 dalam solat y lain.

Ish ish ish..kang kalo x betulkan,saya plak rasa bersalah, sudah di beri tanggungjwp, pandai2 la penuhi ye cik syazwani..

Dak kecik ni kan..

Slmt la saya tgh cuti skrg





kemudian, ayah mereka kol saya, ' wani, tolong ajar anak saya mngaji juga. sbb biasa la susah nk cari ustz@ustzh dtg umah ajar bnda basic gini..'ehem, ncik ismail no hal lah..'...so skrg, mmg dari isnin smpai ahad lah kene dtg umah mereka...hu hu hu






Tah la.


Saya x tau nk ckp ape.,


Mcmne geram pun saya, saya enjoy je ajar mereka..


Ha, pnah satu hari ni, ade buku English mereka tiada jwpn (kaklong mereka r dah tangglkn helaian jwpn tuh).


Ha, terkial2 saya nk menanda satu buku. Kalo English je xpe, ni dgn science, math lagi.ha, abih cacamerba.hahaha



Bile dilihat semula, boleh je mak ayah mereka antar mereka ke pusat2 tusyn, mcm tusyn azam ke, tusyn ilmi ke..tp, nape mereka sggup menempah guru khas dtg ke rumah dn mengajar anak mereka..yela, org berduit je mampu..so, nk ckp kt sini, nnti sok utk anak2 kite, kite pun mampu membayar guru tusyn direct terus dtg umah. khas punya..bukan stkt ajar math science tp juga alkhlak sirah arab lengkap smua, kafa.huhu..


So, skrg itu lah dye keje saya tiap2 mlm selama 2 jam..moga Allah memberkati..


Kalo manusia suke, pasti Allah suke..=)





ade masanye saya bawa mereka berjalan2...apa mcm, ada baik kn teacher@ustzh wani ni.ngeh3

4 Response to "buat keje yang teacher kasi ni...."

  1. Anonymous Says:
    July 26, 2009 at 1:54 AM

    bagus2 teachr wani..sy sunggoh kagum melihat ketabahan anda mendidik kanak2 riang itu..haha..
    ada potensi jadik guru besor..da bes jadik dokter amik cekgu plak..ha..

    eit,cm knal je baju kaler hiau tu...wink*wink*

    x saba balik umah nak tambah koleksi baju..hehe

  2. dealova says:
    July 26, 2009 at 5:19 PM

    oit..
    tgh2 cuti ni,dah ade permintaan, den buek yolah..doctor itu pasti, guru itu sampingan peribadi...
    osah ponek eh..melayan dyorg ni kan, hanya Allah je tau..
    kalo x sbr, mmg cpat dpt heart attcack.hypertnsion pun kalah auuuwww..

    ok2.pat balik, nak baju sejuk ni. tmbh koleksi baju sjuk bwk balik msir, yeayyy

  3. Anonymous Says:
    August 12, 2009 at 10:07 AM

    bagus lang.. truskan kerja baik itu.

  4. Anonymous Says:
    September 27, 2009 at 1:07 PM

    wa best jd ank murid kak wan. hehe.
    nak blk dah eh? take care kak wan=) good luck

Related Posts with Thumbnails