Dimana hati kamu?

Semalam time praktikal biochemistry, berbual2 ngan sorang akk ni. (akk yang sudah berpengalaman dalam hal ini).

Akak; Ala, kawin awal ni bukannye ape pun, kalo rasa dpt pegang tggjwb x jadi masalah punye..
Saya; tapi kak, tak menyusahkan ke? Time belajar. Nak kene masak ag. Lelaki senang r, kite yang perempuan cane.( sudah berikiran jauh disitu hihi)
Akak; Eiish, mana ade menyusahkan. Ade la hikmah Allah jadikan sesuatu itu. Akak ni, tak terasa pun tersekat duit ke ape ke. Siap, penah je seminggu tu, umah kami ade 3 ekor ikan dan sekilo beras sahaja. Cukup je kami makan berdua. Survive je sampai skrg, tak mati pun lagi, alhmdulillah..
Saya; Ha, tengok akk ni. Saja nak kasi galakan la tu.berdebar dah ni.haha.(dalam hati shj, tak diluahkan)...eiiissshh..poning2…
Yang best nye, akk tu ckp..Ala, lelaki ni, saja je nak kawin awal, nak ade teman study la, busan study sorg2 la, nak ade penaik semangat la. Yeke kaum adam diluar sana?? Lagi satu, ye, dapat elakkan maksiat. COUPLE IS TROUBLE, MARIAGE IS BETER. Oh itu, bukan ayat saya, itu ayat penanda buku PCM (perubtn cwgn mansoura) bagi.hihi..hmm..Awas, saya banyak menimbulkan persoalan disitu, bukan bermakna saya anti-kawin ye.

Then..ade sorg ni tiba-tiba je tanya ,minta pendapat saya tentang kawin awal.. Mana tak terkezut saya. Takpe, saya memang tak kisah, tp, as usual, saya lemah dlm bab2 ni. Jadi, tiada jawapan.No idea la~.. Ha tengok, pasal kawin ag.adeh. Ya Allah, den poning.haha..siapakah yang bertanya, oh juga dirahsiakan..
Ha, ade juga sorang ni. Tetiba je cakap nak honeymoon kat Sinai. Elo, Sinai tu saya dah cop dulu ok.Hihi, Selain penat mendaki, kita juga dapat memuhasabahkan diri..Di atas puncak nun sana, bertasbih ke hadrat Illahi, melihat matahari menzahirkan diri, siapalah kita ini, manusia hamba hina lagi, moga disatukan hati...

Time2 mendaki Sinai ritu, sempat plak saya menangkap gambar sepasang suami isteri ini. (bukan tugas saya menangkap gmbr org, tp time saya nk tgkp gmbr pemandangn, ade rezeki plak mereka berdua masuk ke kawasan saya)..hmm..semua org mengimpikan seperti sepasang couple ini bukan? Ye, sudah pasti. Lihat mereka, susah senang bersama. Dah tua2 pun, masih semangat daki Sinai. Kerana ape mereka semangat? Bagaimana mereka boleh sampai ke puncak? Kerana sokongan antara satu sama lainlah. Bukankah dia diciptakan dari tulang rusuk lelakinye utk saling melengkapi. Inginkn kebahagiaan seperti ini? ye, cepat2 lah anda tamatkn zaman bujang anda.haha...(bukan ayat saya)...Awas, saya berkata begini bukan bermakna saya nak sangat2 lah kawin awl ni ye.


Then, yang bestnye..semalam berbual2 dengan ibu.. Ibu siap kasi green light ag. ‘ I don’t mind if u want to go through, tunang je ke, x salah pun kan. Lagipun dah besar, tahun ni 19 pun dah.hoho.Xpasal2..Manala tak peningnye saya...ibu, im still young. Ceria mia ag, kanak-kanak riang, xmatang.haha. Siang ikan pun asik kene kutuk ngan depa. Pegi pasar pun maleh. Ikan pun x kenal2 ag, ni pulak nak pegang tggjwb besar,.(kalo x belajar cmne nak tau kn2?) lawak2..hoho..then ayat last ibu, tp janganlah langkah bndul, bagi lah kkngah dulu..ok bu. Bisa diatur.wink2






p/s;- Kebarangkalian pelajar perubatan medic di Mesir mandi adalah sekali seminggu.. betulkah? ....
Post ini dipost ketika mana authurnye dalam keadaan wangi.harap maklum~...-p

13 Response to "Dimana hati kamu?"

  1. MOHD KHUBAIB DAN RUZALINA says:
    March 14, 2009 at 3:53 AM

    TUNANG (dengan nada terperanjat)
    perkara yang baik jangan dilengah2kan. Tapi tujuan utama belajar dulu. Tapi andai dah takdir tidak boleh tidak kita sebagai manusia boleh menafikan keputusan ilahi.
    Falsafah..falsafah

  2. dealova says:
    March 14, 2009 at 4:14 AM

    haha..
    ye ncik al-mursi.
    xyah nak terperanjat..sabo jele..

    falsafah2...

  3. Unknown says:
    March 14, 2009 at 4:31 AM

    salam...
    dropping by to say hello..
    tp terdiam lps bc "dimana hati kamu"
    hehe...mrs dealova makin matang...
    dah 19....beso da tu...
    =)

    nway...mana link page kite kat bumi kinanah??hehe...

    last...ketua kabert means k.kauthar...----ketua C6

  4. Anonymous Says:
    March 14, 2009 at 1:01 PM

    x sabo dah ke dek oi..haha

  5. SiR ZaY says:
    March 14, 2009 at 4:06 PM

    saba2 bg yg 'tua2' kawin dulu
    hahahaha

  6. dealova says:
    March 14, 2009 at 4:12 PM

    ke wardah;=
    mrs dealova makin matang?haha...
    bukan sembilan belas la. cembilan taun...

    yuyu;=
    ..saya lek je. .tgh sabar r nih.haha

  7. dealova says:
    March 14, 2009 at 4:32 PM

    ok2..
    no prob,..
    bia yang tua kawin dulu.so pe ag, x nak org langkah bendul, cepat2 la pasang niat.haha

  8. Anonymous Says:
    March 18, 2009 at 1:15 PM

    hahh... topic around student..
    tade hal lain.. huhhh.. byk issue lagi maa..

    lallalalal

  9. Anonymous Says:
    March 19, 2009 at 10:37 PM

    Wani2..
    Basically post2 macam ni muslimin yang post kat entri. Tiba2 ada pulak sorang muslimah ni..

    Itu satu petanda.

    Gurau, gurau.

    Kalau kat Malaysia, lagi best mendaki. Banyak flora dan fauna. Sape la yang cakap nak honeymoon kat Sinai tu ye.. hehehe...

  10. dealova says:
    March 20, 2009 at 12:24 AM
    This comment has been removed by the author.
  11. dealova says:
    March 20, 2009 at 12:30 AM

    ustz duwenk..
    yela..
    sbb xde issue le kuarkn isue..

    ye seni kehidupan..knapa. anda terasa ke?
    btul ni anda xmau honeymoon kt sinai?? haha

  12. MOHD KHUBAIB DAN RUZALINA says:
    March 20, 2009 at 1:54 AM

    Ni nak menyampuk,boleh ke?
    honeymoon kat sinai!!! penat. Klau nak haneymoon pergilah ke tempat yang tak memenatkan.
    mcm gi London ke, barulah betul. he he he

  13. dealova says:
    March 20, 2009 at 8:31 PM

    ala..
    bukan bermaksud honeymoon semata kat sinai..means, g jejalan tmpat len dulu, mesir ni byk je...alex ke, hurghada ke..then, baru p sinai.selain melawat2, dapat memuhasabahkan diri, dapat rasa perasaan mcmne penatnye nabi musa ketika bermunajat dulu...

    nk p london? buleh yo..pakteh belanja. yes!!

Related Posts with Thumbnails