Hasil dapatan~

Tapi, tu r..nafsu memblogging ni kuat r.haha…
Well2…
Tadi ade kelas anatomy. Belajar Posterior abdominal wall .
Hmm.. Sangat jeles ngan orang2 arab ni.
Otak depa, mak hai.. power gile. Doc arab kalo masuk kelas, memang melenggang r.
Tak bawak satu buku pown. Sume inside their mind.
Bile la saya nk jadi cam depa. Tu la beza orang kita dengan orang mereka.
Ketajaman minda mereka dalam menghafaz sangat mengkagumkan~!

Awal2 dulu sampai sini, memang perasaan takjub ni sangat tinggi.
Ye r, mana tak nye. Doc2 yang mengajar, dah la datang tak bawak buku satu pun,
then masuk kelas terus amik mic, pastu mengajar la bla bla...
Da best thing is, semua yang dye ckp tu, semua sama cam kat dlm buku.100% sejibik!
Peh, x buleh bla. Ye r, kata author buku medic kat U tu mereka sendiri. Mantop2..

Ni dalam lab physiology. Doc sedang membuat demo dalam Sahli's experiment.


Hmm.. Sekarang saya lihat,pemakaian niqob sudah menjadi satu trend pula dalam kalangan mahasisiwi di mansourah ni.

Ramai gile kowt yang pakai, kalah cairo ke, tanta ke.
Then, semalam punye semalam, fah tanye .”ai wani, bile nak pakai pula”..
Saya nak pakai? Ala, nnti2 la..Bile suami suh pakai baru pakai. Kalo tak, tak yah la.haha..
Ha seni kehidupan, saya cakap pasal ni nnti dye ingt saya tergesa nak kawin plak. Awas, tidak ya. Saya hanya berkata2 sekadar omongan dalam memberi pendapat. Dah saya memang camni, nak wat camne kn..hiihi

awas. pemakaian purdah bukan begini ye.



Ade sorang ni pernah bertanya saya , awk tak ingin ke pakai purdah wani? Kenapa ye perempuan pakai purdah? hmm...Saya pernah tanya kawan2 saya, kenapa mereka memakai purdah..hasil dapatan;-

1-memang teringin sangat memakainya dari Malaysia ag
2-banyak habuk di sini
3-sebagai keselamatan dari orang Arab


Hmm..Tapi, ade juga yang pakai kerana sudah pun bertunang dan kerana tidak rasa selesa dari pandangan ikhwah lain, jadi dye pun memakainye..
Saya ni jenis yang suke bertanya, harap maklum. Yela, tak bertanya sesat jalan pula kn. So, saya tanya la sorang akk ni, kalo lepas akk kawin, akk nak still berpurdah ke? Hmm..Tengoklah camne wani…dah pulak..
Saya pun ade bertanya, kalo dah balik Malaysia kelak, akak nak teruskan ke memakai purdah? Hmm,..tak tau lagi la wani..

Inginkan pengetahuan yang mendalam dalam hal ini, lawat lah ke blog ustaz salam. hihi

2 Response to "Hasil dapatan~"

  1. Anonymous Says:
    March 20, 2009 at 8:11 PM

    wah~ ada seni kehidupan la!

  2. dealova says:
    March 20, 2009 at 8:37 PM

    haha...
    sabo jele..

Related Posts with Thumbnails