alu pikir la sendiri...


Nak cakap sikit…

Today is da last day we’ve our SC..
Sebab nye arini last..
jadi, masing2 cam agak sedeyh r..
tu la..dulu datang je ari jumaat, sume cam buzy, nak stdy la.
nak basuh baju la. Cam malas nk g SC la gitu..
Tapi, bile dah last2 camni, baru terasa SC ni berguna...
Maka warga Mansoura, selagi mana kamu ada SC,guna lah dengan sebaiknya..
Maka, fikir2 kanlah…

Tadi, before SC, saya ada kelas anatomy..
Balik je kelas, dah fikir dalam otak, utk SC last ni, saya nk buat kek coklat.
Tapi, bile balik je, sempat pulak on9, bukak blog, check mail. dan buat itu buat ini..
Then, bile rasa dah terlambat tu, baru lah nak p dapur dan sediakn barang2 utk buat kek coklat.
Dan akhirnye, jadi lah kek coklat x cukup gula. Rasa coklat semata..
Tu lah akibatnye org suke buat kerja last minute..
Maka, fikir2 kanlah..

Sapa kasi bunga ni ye?..harap maklum, ia diberi oleh kak aimi saya, buat kenangan utk las SC ni..hihi

Penah aritu terbangun lambat pagi.

Pastu, siap lah pakai tudung semua kan.

Then, tetiba teringat yang saya ni xde wudhu’ ag (sebab selalunye, kalau g mana2 biarlah diri terpelihara kan).

Time pakai kasut, cakap ngn titi, ‘eh, aku x de wudhu la, x pe kot’.

Titi cakap, bukan ko biasa amik wudhu’ ke wani..

adui, kemalasan menimpa, tapi..

masuk la umah balik, bukak kasut stoking tudung sume, amik la wudhu’.

Pastu cam biasa terus g kelas ustz salman, madrasah imam nawawi. (kelas agama)..

Abih je kelas, tetibe uztaz kata nk buat solat jenazah gaib..

ha, selamat ade wudhu’, kalo xde tadi mesti x dapat nak solat sama2..

nak cakap setiap kejadian pasti ade hikmahnye..

Maka fikir2 kanlah.....


Sebenanrnye nak cite lama dah pasal kisah atas ni,

tapi sebab masa mencemburui saya, maka asyik lah tergangguh..

maka fikir2 kanlah…


Hmm..Nak cakap pasal kelas ustaz..

Dulu time kelas agama ade tiap pagi, x mo dtg la, malas nak datang la..

Sekarang kelas ustz tggl sekali je seminggu..

Tu pun ari jumaat (sbb mmberi waktu utuk pelajar nak exam).

So skrg, baru terasa rindu nak makanan rohani tiap pagi..

Maka fikir2kanlah..





Sapa pulak yang kasi kad ni? ye, Ini diberi oleh Hajar, ahli SC saya.. p/s aja, saya promote awknye kad.heee~
Nampak x pensel nip saya, ala yang warna hijau (dlm gmbr dibawah).. Tak nampak bukan. ye, saya sudah kehilangannye ketika di muzeum..uhuk..=(



Ini pulak table untuk exam.. Moga najah semuanya...Tapi, empunya blog ni, macam x sedar2 plak dye nak exam. Asik la ngan blog nye. uhuk...Maka...alu pikir la sendri...

4 Response to "alu pikir la sendiri..."

  1. Anonymous Says:
    April 4, 2009 at 7:05 PM

    Gapo dio SC tu?

  2. dealova says:
    April 4, 2009 at 7:42 PM

    hmm..
    awat dah jd org kelate ni..
    x embo r..kata n9 sejati...huhuhu


    hmm...
    SC tu..stands for SMART CIRCLE..
    ktrounk kat mesir ni, mmg ade prog ni la. kire nye cam2 usrah sikit. tiap minggu ade. ia di conduct oleh 2 org akk senior. kn kitorunk masih muda mentah di sini, jd kene lah ade pengawal spaya pjlnn hidup kami berjalan dgn lancar.

    tem SC ni, mcm2 boleh dibincgkn..
    ilmu agama.ilmu medic. masalah2 yang timbul. isu semasa. semua2 la..
    cenggitu la..

  3. Naas Yusof says:
    April 9, 2009 at 11:13 PM

    salam,
    mmg epy go lucky..
    boley tgk.hhehe..
    mm kalo nak santapamn rohani,aku nak ofer..
    imarah oren ade wat qiam+tazkirah ujung minggu nih..
    10 n 11 bln 4..
    mm jemput la dtg..
    tajuk tazkirah cam lupe laa..
    tp kalo beminat nak dtg..
    gtau aku..nanti aku check tentatif balik..
    jemput laa dtg..ajak ousemate skali..

  4. dealova says:
    April 10, 2009 at 12:40 AM

    oo..ok2..
    rasanye, cm x dpt kot..
    sbb nye, ade somthng ang perlu diselesaikn..huhu

Related Posts with Thumbnails