jangan tidur lagi

Tengah sedap2 menikmati makanan sambil berborak mesra dengan kawan sebelah tanpa mempedulikan majlis yang sedang berlaku di hadapan, tibe2 nama anda dipanggil.Bukan nama betul, tp nickname. DEALOVA@ WANIGURL jadi kite nye setiausaha batch taun ni..

ha, tersedak ape yang dimakan. Cyanosis @bluish discolouration face jadi nye, contraction of blood kt muke berlaku sekejap, heart rate increasing. Dalam hati, siapla sape yang undi nama saya tu. Hehs!


Ok. bagi yang telah dilantik untuk menjadi ketua bagi setiap subjek, pandai2 lah anda buat kerja ye. Ketua2 yang dilantik pun, mmg bukan calang2 org. so, tahniah kerana dipilih, dan jawatan bukan setakat pada nama je. Pape nanti, sile update ngan blog medicalCLICK, sbb kat situ je aktiviti batch kite yang bersiar secara maya.


Kepala yang memberat setiap pagi amat menyukarkan. Allah ingin uji hambanye barangkali. Bayu angin pagi keluar dr tepi2 tingkap sunnguh menyegarkan saraf2 otak sekaligus mata celik bersinar indah. Pandangan dihalakan kehadapan sambil mendengar azan tusuk ketelinga terus ke hati.

Lambat bangun lagi. manusia..mudah kalah bukan? Kununnye malam tadi ingin tidur awal (seawal 8.30) dan berharap utk bangun awl, tapi harapan tinggal harapan sebabnye tidur dibaluti indah dengan brother saratoga. Winter taun ni mcm x sjuk sgt, so brother saratoga, sile balik ke tempat anda (atas almari) skrg!

Langkah hebat lagaknye kartun upin ipin menuju ke kelas agama. Riyak menjadi topic utama.


Jap2. Wanigurl., ni asal ttibe skema ni?
Tah.saje tukar angin..=)


Ok.riya’.
Pandang berjela ape yang diperbahas ustz sebentar td.memang menusuk kalbu membuka minda.
Bagi saya. Senang je..
Nk tengok kite riya’ atau tidak, semuanye bermula dr hati.


Saya teringat bualan saya dengan seorg senior dahulu.Kalo hati dah terdetik yang anda ni riya’ atau tidak,snanye anda telah pun riya’.

Faham x? ok.Misalkata.anda pergi menunaikan solat isyak di masjid. Sudah menjadi kebiasaan, anda tiba awal waktu dan memastikan diri solat rawatib sebelum jemaah bersama2 imam. ketika itu juga, anda ternampak junior dan terdetik, ‘eh, kalo aku solat lebih ni nmpak cam riyak ke x ye?’ ha, sebenarnye anda telah pun riyak ktika itu.

Bukankah lebih mudah jika, anda terus solat waktu itu tanpa mempedulikan org lain@samada dye akan pandang anda atau tidak.mudah bukan? Anda diri anda. Anda yang nak buat, dye kisah ape.



So, hati kite ni bukan senang nk jaga. Ikhlas juga adelah branches dari riyak juga.

Berbalik kpd contoh td. Kalau kite solat sunat dihadapan ramai org, kite kene memastikan hati kite pada awl solat, semasa solat, dan akhir solat adalah ikhlas kerana Allah.

Tapi, ini bukan mudah kawan2.., Ade tu, awal dan semasa solat penuh khusyuk, bile tibe akhir nak memberi salam terdetik’mcm bagus je aku ni solat2 sunat’.ha, tgk..sbb terdetik hati kite yang sikit tu, effect dye besar..kite ni solat sbb ade ramai org ke, sbb niat lillahita’ala.?

yela, Sape lah saya nk cakap hal2 agama yang tinggi2 ni kan. Tp, rasulullah sendiri bersabda, sampaikan dari ku walau satu ayat..ha, x gitu..

Sampai sekarang akan saya kekal ingat pesanan seorg ustaz-

Buat amalan kerana akhirat- akhirat dapat dunia dapat.
Buat amalan kerana dunia - dunia dapat pahala habis.
Jadi, buatlah amalan kerana Allah..

Huhu..sudah2.apekene ngn wani mlm ni?
Oh ye
Sape yang baca belog ini, x yah la nk buat ulasan ke ape ke. Pastu nk cite balik plak ape yang saya tulis . Xtau ke saya ni seorang pemalu (ececece). Saya ckp betul. Sape yang depan saya dye borakkan balik ape yang saya dah tulis, org tu kene blnja mkn kek kat baron.
Mesyi? Xkire2…><

4 Response to "jangan tidur lagi"

  1. ~dek ama~ says:
    November 13, 2009 at 1:44 AM

    ape certa??herm..sume org xnk terima jwtan..sdy kot..

  2. Anonymous Says:
    November 13, 2009 at 1:44 AM

    ape certa??herm..sume org xnk terima jwtan..sdy kot..

  3. dealova says:
    November 13, 2009 at 2:41 PM

    hmm..
    elele..
    org len nk stdy, tp kite x yah stdy la kan..oo.cmtu...^^

  4. F.A.O.S.M says:
    November 15, 2009 at 12:55 AM

    ok..nice post!
    :)

Related Posts with Thumbnails