once upon a time..

Aku tak suka org hipokrit. Weyh, x jadi hipokrit leh x..tolong r...

Huhu..permulaan yang lebat….

Selamat datang ke belog saya. Ini saya tujukan kepada diri saya sendiri.lama dah x update kan.nak watcmana kawan2. Internet x masuk lg. Org arab r.minggu lepas kata leh masuk arini. Pastu kata minggu depan. Pastu msti kata bulan depan plak. Senang2, kata xyah pasang internet lah.. manyak lah. Sian kesayangan2 saya x dpt connect ngn saya. Xtau ape crite saya. Huhu…

Teringat kembali kisah semasa tahun 1..dari pertengahan tahun lagi masing2 sibuk nak beli tiket balik msia, padahal exam akhir tahun bermula pun tidak. Ala, sama la cam penulis belog ni. 2x5 je pom..tapi, yang bestnye, sume org tempah tiket lpas dapat result, cume saya n 2 org kwn lg dah beli tiket awal. So, abis je exam 5hb7 tu, 7hb7 saya dah turun airport cairo..wah, malaysia, nntikan kdtgnku..mmg xleh bla..awal gile kowt..

Pastu, result first year pun kluar…amik ko…kwn2 sume ade kt mesir, kite je ade kat malysia. Ha cuak mmg xleh nak ckp ape la kan. Tp, bersyukur sgt2, saya lepas semua. Alhmdulillah.tu pun, kwn yang kene amikkan result saya..Tanya lah dak2 yang tinggal kt mesir kan. Cmne result? Ala wani, yang lepas sume lebih 20 org je..mak haiii… batch kami yang lebih 100org tu, yang lepas hnye 20+ org je. ades2..dalam hati, saya bersyukur sgt, sbb x perlu lah pulang ke mesir utk reseat paper dan boleh mghabiskan masa cuti 3bulan di malaysia. Tp tu r, rasa kesal pun ade. Allah btul2 nak uji bacth kami atau ape. Ni balasan di atas maksiat@zina@lagho...? Aduh..mcm2 bnda terkeluar di fikiran..dak2 arab pun ramai je kene reseat..ye r. ingat kalo reseat pun, leh goyang kaki je ke. Kene baca buku balik.sampai muntah2 la.buat nota ape sume.peh..xpe, saya yakin, kwn2 saya mampu!.n alhamdulillah yang reseat tu lepas. Tp, buat yang x lepas, kene carry paper, xpe, jangan patah semangat. Kene tingkatkan usaha lagi ok…kite kalo nk berjaya, jangan berjaya sorang2.kan3

Ramai tnye, wani how’s holiday…cuti lebih 3 bulan kt msia, summer break kan, sapa kata x best.ommmak aii sodapp..huhu…

Tp, yang paling saya xleh lupa..saya jadi guru tusyen tu la..alhmdulillah. duit dari saya dapat njagar tusyn tu, lepas lah nak beli buku2 tahun 2 nih.fuyyoo.. Elo, buku medic, xlepas 800le keatas x sah. Ok2, sudah jgn jeles ngn saya, so korunk2 taun dpan balik msia njajar la tusyn ye.haha..ala, depends gak. Myb sbb saya ajar anak org bangsawan, dats y dapat lebih kot. Siap saya leh blnja adik2 saya, kasi duit kt ibu baba sikit tao.huhu..berkat2…

Dan sekarang sudah lebih sebulan pun class start dan exam yang terdekat 15hb ni ..saya suke permulaan class mcmni.masing2 look very energetic..selalunye,kalo doc x smpai lagi,ikhwah masing2 ltak kpala atas meja la, kluar la.tp ni, pantang doc xde, trus bukak buku apa yang dah blajar td.makhaii..kalo lelaki dah mcm tu, pmpuan rajin dye lagi r xleh nk ckp ape kan..saya yang maleh2 ni pun, bile tgk dyorg gitu trus dpt tempiasnye.harhar..benefit2…

Awal tahun ni, tak dinafikan, semua benda kat saya baru. Dari segi tudung, sampailah ke beg, sampailah ke kasut. Yang bestnye, ape yang saya pakai mesti ade je yang tegur.haha…

Weyh, wani pakai tudung semalam. ( ade mslh ngn korung ke kalo saya pakai tdung smlm?)

Wani, nape x pakai kasut merah smlm tu. Lagi cantik .( ala, kene la tukar2..)

Xpe, org ckp cmne pun, mksdnye saya tau, org tu mmg sensitif ngn keadaan persekitaran., saya suke ngn org yang alert2 gini..suke2! terasa diri disayangi..cewwwwaahhh…haha

K lah. banyak cakp plak. buku ada kt tgn saya ni. Jom2 korunk lancarkn head n neck nih. Hihi…mood rajin

Ya Allah, berikan kekuatan kpd syazwani dan rakan2 dalm menempuh dugaan belajar ini…

Last dr saya..ini petua tao…

TO BE HAPPY,

MAKES EVERYBODY AROUNDS YOU HAPPY…

Fikir2kan…(^_~)

6 Response to "once upon a time.."

  1. Miss dizzy says:
    November 1, 2009 at 5:48 PM

    wahh..nk jdi cikgu tuisyen gakk.. nk apply kt ne eh?? =P
    anyway.. all the best!! ^_^

  2. Anonymous Says:
    November 1, 2009 at 7:00 PM

    sorry kak wan. masyaAllah. terlupa. lg2 duk kat kolej je. wuuu. sdeh x dpt jmpe. len kali balik bgtau. InsyaAllah ade rezki nak jmpa kak wan. heee:))

  3. [sakuradila] says:
    November 1, 2009 at 7:35 PM

    huyoo..
    lama xupdate wani..
    hihi..
    miss u..

  4. -aja- says:
    November 1, 2009 at 8:55 PM

    uish...ke ye ak ad kmbar?
    wahaha
    nk bwat camne..muke common
    hoho

  5. dealova says:
    November 1, 2009 at 10:46 PM

    miss dizzy- meh apply ngn saya ye..hihi...

    liyana- tu ar..bz sokmo...bile nk fly india?

    dila- miss u too lahrh...aritu balik x jmpe pun kan..=(

    aja- i mean ur sis la

  6. dealova says:
    November 1, 2009 at 10:46 PM
    This comment has been removed by the author.
Related Posts with Thumbnails