sory for da jerk


hanya orang yang ada hati dan perasaan je leh baca post ni. sila think positive.


Dah lama saya nk post akan hal ini.tapi, hati sering berteka-teki samada nak post atau tidak. Manusia. Saje kasi alasan., padahal malas, ckp je.

Pakaian. Ade ape dengan pakaian. Hidup selama satu tahun lebih di bumi kinanah tanah debu hampir mematangkan fikiran saya. Dengan lagak orang arab yang terlebih baik di suatu masa, dan disuatu masa yang lain menjadi terlalu menjelikkan.

Tang baik tu kan.

‘ai malizi. Aba khabar’
‘selamat bagi’
‘awak canthek’


Penah tahun lepas tu.kalo pegi sikah ramai2.

‘mari beli.byk murah’
‘awak sudah kawin? Kalo belum, mari kawin dgn saya’


Aish. Busan sgguh ayat yang sama je. Kawan2, pasni xyah ajar org arab bahasa melayu lagi. kalo nk ajar pun, ajar je bnda yang negative.

Contoh,
‘xyah masuk kedai saya, byk mahal’
Dealova di bang sbb suke menghasut.

Tang menyakitkan hati tu kan.

Time kami2 pelajar perempuan pakai baju kurung mesti orang arab akan pandang dgn pandangan yang serong dan gelak2 mengejek. Tapi bagi saya, ape yang buruk sgt org pakai baju kurung ni. Saya rasa, orang arab yang cube nk jadi ‘eropah celup’ yang bodoh.

Tak ke hodoh tudung warna kuning, pakai baju ketat wrna ungu yang patut dipakai dalam swimming pool je, pakai seluar ketat wrna kuning yang utk renang jugak, pastu pakai kain jean separat lutut, pakai lak stokin.heh.dengan gabungan warna ungu kuning yang tidak sesuai.buruk gile..Yang pakai purdah tutup sume jubah hitam mmg ade, tp payah nak jumpe.


saya tak kisah dyorg nak pakai ape. Ade masuk dalam exam saya khamis ni? Ade?? Xde kan. Tp, yang saya kisah nye, kalo dyorg kisah ape yng kita pakai. Contohlah, kalo saya pakai baju kurung, mak hai, dak2 arab perempuan akan kisah, akan gelak2,. Saya pernah bersembang dgn kwn arab satu masa dulu.

‘ei, u look so goerguos. u are very different from other malaysian.’
‘why?’ I asked
‘ur clothes look up to date. Sweet n nice’

Bla3.

dan2 time tu mmg hari saya pakai blouse dan kain labuh.kalo kene hari saya pakai baju kurung. msti dye ckp,

ei, why ur clothes look dull. -memang nk kene-

Tgk. Ape yang dyorg kata. Dyorg ckp, baju kurung kite yang bunge2 tu old fashion korang tau x? yang pakai blouse@skirt itulah new fashiond. dats y, kalo korang pakai baju kurung dyorg akan gelak2. Korang x perasan ke? Ha, ni saya buat korang perasan sbb saya mmg jnis yang alert. Bnda mcm ni pun saya akan carik sbb dye smpai lubang cacing.

 

Kelmarin.

Saya terlewat datang kelas .dan pada masa yang sama, ade sorang classmte lelaki pun terlewat., dye dak baik2 la, pakai kopiah..dye jalan depan, saya jalan belakang jauh sikit dr dye..tengah2 dalam perjalanan tu , ade la sekumpulan dak lelaki arab kat tepi jalan sebelah istad@stadium. Dye pandang je classmate saya yang pakai kopiah ni, bantai dye gelak2. Kuat2 plak tu,. Ya Allah. Saya plak geram. clssmate tu mmg x nmpk la, dah dye jln laju je menonong kehadapan. Saya rasa mcm nk pi sepuk je dak2 arab ni.

Kepada kaum Adam. pabila anda memakai baju melayu pun, org Arab tetap kata hodoh. petahlagi pakai dgn kopiah putih plak..xpe.pedulikan ape mereka kata..mereka ingat, baju mereka yang ketat2 tu lawa sgt ke. kalo body taugh mcm mcm syahrukhan x pe la jugak isk..;o


Dak2 arab mmg suke ngn dak malysia. Dyorg suke bergurau.,tp, kadang2 guarauan mereka melampau.
Selalu je sbut
hungga bungga@ org asli kat kami.
Dak2 kecik yang dlm lingkungan drjh 5-6 pun dh diajar utk menjadi mcm tu.mmg sakit hati.

Kelmarin.

ade sorg sbut mcm tu.
Terus terkeluar dr mulut saya.
U jerk.
Hehs. Wani dah pandai sakitkan ati org balik.

Masalahnye, saya dah selalu sgt bersabar. Seperti selalu, kalo org ckp gitu, diri ini akan snyap dan hanye buat bodo. Tp, skali skala nk buat pandai x salah kot.

Ok.kenapa wani ni.

Jangan bunuh saya. Saya berada dlm keadaan emo.

'Sesungguhnya Allah itu cantik, dan sukakan kecantikan'

Pakaian mencerminkan peribadi. Saya suke orang yang menjaga ketrampilan. saya suke kecantikan, saya suke kekemasan.Pakaian x perlu mahal kwn2, cukuplah bersih dan kemas.







9 Response to "sory for da jerk"

  1. ~dek ama~ says:
    November 17, 2009 at 4:27 PM

    wan..ape yg kamu xfhm ni..

  2. ~dek ama~ says:
    November 17, 2009 at 4:29 PM

    nape ni wan???ad xkena k?

  3. MrZ Says:
    November 18, 2009 at 1:55 AM

    huhu..kak kak..sabar2...ngucap byak2..hihi..that is asam garam kehidupan namenye....buat pekak je dah..lame2 da penat,tutup la molot dorang tu...huhu...
    well,gudluck for ur mid sem this thurs..hoho..
    do ur best :)

  4. buburlambuk says:
    November 18, 2009 at 3:47 AM

    a'ah....
    mmg xbper ske la arb ni..
    kalo yg baik...mmg baik..
    tp kalo yg xbaik...mmg truk r..
    rsa mcm nk lempang je..

    stu hri 2...
    ad gak ktorg tny bdak2 arb..
    "nape hungga bungga"
    tp pe diorg ckp??
    "ana musyarif..."
    mmg agak gram r...
    tp nk wat cmne..
    bdak 2 cute..
    hehe...sabo je la..

    so...ujan emas kat ngri org..ujan batu kat ngri sendri...
    baik kat ngri sendri la..
    (^-^)

  5. dealova says:
    November 18, 2009 at 4:13 AM

    mydear-
    nnti saya balas kt ym awk.

    mr z-
    thnks..tu la.manyak geram oo..slamt la disini tmpt ku menuntut ilmu.kalo x...hu hu

    buburlmbuk-
    kite jumpe disini ek.hmm. tu r..mmg lebih baik kt ngeri sdiri. kene byk bersbr jela..xpe.kan Allah dah jnji ssuatu yang baik utk hmbanya yang sntiasa bersabar...=)

  6. JaQ says:
    November 18, 2009 at 12:50 PM

    salam 3alayk..

    menarik je cite.. huhu.. mana2 negara arab same je.. adeiih.. kat sini [jordan] ape kurangnye.. dasat2 ada smua.. tapi diorang takde la fasih melayu sgt.. marah dlm melayu kaw2 pon ok je.. best2.. baru dpt rasa nikmat org cina kutuk melayu kat mesia.. haha.. [i'm not racist]

    btw, try la jgn layan arab tuh.. nnt syap ar tuh.. wat tak taw je.. kalo dia ckp arab ngan kita, ckp melayu balik ngan dia.. haha.. best tuh! dah dia tak hormat kita, adeii.. at least kita takde la xhormat merka sbg "tuan rumah".. still kena jaga adab gak even camtu skli pon.. [turut pade diri sndri.. mmg agak tensi=.=]

    nway, renungkan satu firman Allah dalam surah an-nisa' ayat 86:

    Apabila kamu dihormati dengan suatu penghormatan , maka balaslah penghormatan itu dengan yang lebih baik, atau balaslah (dengan yang serupa). Sesungguhnya Allah memperhitungkan segala sesuatu.

    wallahu a3lam =)

  7. dealova says:
    November 18, 2009 at 10:16 PM

    jaq-
    btui3.hm. org arab jordan bukan lebih hormat wanita ke? kt sini, jgn harap la. smua sama.

    da best way is just calm and sit down.=)

  8. epalmanis says:
    November 20, 2009 at 2:37 AM

    salam..
    wann.. thats life. kat msia pon sme jekk. cume xprasan. btw,all the best fren!

  9. dealova says:
    November 20, 2009 at 12:35 PM

    yup syafi~!
    same goes to you.
    all da bestttt facing dis life restttt

Related Posts with Thumbnails