nak jadi awek saya? sile dtg interview ni

Berakhir exam histo sudah. alhamdulillah.
Abihs2 je exam mcm biasa tempatku dan tempat belakang menjadi ‘sarang’ utk check soklan yang sudah pun selesai dijawap . Saya salah satu.aduh. wtfool.knapa2. Ok fine. tau la korang btul sume. tahniah. Tau lah saya mmg stdy last minute.stdy tu pun sbb kak arin dtg umah, baru dpt mood stdy, kalo x. ha, termenungjela dpn buku tu.Nape x kasi saya betul sume.tolonglah kasi even once. Nnti ape saya nk cite kt cucu saya nnti. ‘ala, nanny dolu2 time exam x pnah dpt btul sume’. X kan nak cite cmtu kot. Ok fine, x nk kasi saya cite cmtu kt cucu saya pun x pe. Saya cite bnda len.

Abis exam je kami hangout semetar-of jalan2 makan2 fun2-
Dah lama dah x kuar gini. Wah.
Sedang duk tunggu cik T memilih2 beg dan cik M memilih2 kasutnye,saya kluar sebentar dr kedai tersebut. Duk terpaku melihat kelakuan dan telatah manusia. Sorang demi sorang saya perhatikan. Masya Allah, indahkan ciptaan tuhan. Yang tua muda tinggi besar gemuk kurus, sungguh, kepelbagaian. Variasi indah menghiasi alam.

Kemudian..
Mata saya tertacap pada sepasang couple arab. Balaknye tinggi sangat2. Aweknye rendah sangat2.Hiperbola disitu.

Sungguh kalo saya lelaki, saya x kn pilih pmpuan tu sbg awek saya.heh

Bayangkan saya seorang lelaki.


Saya akan pastikan diri saya sentiasa poyo. Lantaklah orang nak cakap ape. Poyo tu macam contoh ni lah. Situasi masuk ke kelas lambat. Bukan lambat sebab lambat mandi, tp sebab ade mesyuarat yang perlu dihadiri. Saya masuk ke kelas dalam keadaan cool, tenang gitu. Padahal doc dah masuk mengajar. Time saya bukak pintu dewan kuliah, pasti semua mata tertumpu kearah saya. See. Saya lagak cool. Confirm perempuan2 malaya terpikat. Poyo disitu.

Saya ni biasa2 je, tp kekemasan itu perlu. So, nak senang pg kelas pakai baju melayu dah la. Ala. Saya tau,ape2 yang saya pakai, esp baju melayu pun dah cukup buat hatimu bergetar memandang ku.kan.

Saya tidak akan mudah melafazkan kata2 cinta dengan mudah terhadap wanita. Harga diri mahal. Jadi, semua tentang saya mahal. Sedangkan ayat2 cinta dari saya pun mahal.

Kalo dah ‘jumpe’ tu. Saya nk buat dye btul2 masyuk ngn saya.peh, mmg tahap cinta gila bayang la kan. X nampak wajah saya sehari x leh tidur. X nmpk senyum saya sehari mandi x basah makan x kenyang. Tak jumpe saya, tp nmpk atap rumah saya dah ok dah tu.

saya akan sentiasa menjaga penampilan diri dan kesegakan itu satu kemestian buat saya. Baju kedut sikit, x boleh. Bak sikit iron. Saya tau ramai admire saya. Tp, saya xleh nk tunjuk. Ego tetap ego.

Kadang2. Saya akan test gadis2 itu. Setakat gadis yang baru ayat sikit dah cair, ala murah sangat la awk ni. Reject. Yang suke menggedik x tentu pasal pun mmg saya x pandang langsglah..Metilah. Nk buat menantu utk mak saya, mana leh calang2 orang. Ni pun saya hasratkan jadi awek je dulu. Bukan bini ok.hehs.

Saya x kan pilih perempuan yang senang di bawa kesana kemari. Oh, awk pun kene jaga kecantikan ok, x nampak balak awak ni segak?

Saya hanya memilih yang high class sahaja sebabkan diri saya yang high taste ini. Ok. Dari pilih gadis yang kerja kat restoran, baik pilih gadis model tinggi lampai wajah ayu. X ke bangga saya jadi balak dye. ‘this is my girl, SSS’..

Saya pastikan awek saya rendah dari saya. X kisah la bape inci je pun.Tak kan la nk awek tinggi kan. Jatuhlah saham. Dibuatnye dye pakai high heels. X ke malu saya. Lagi satu.Kalo ade orang nk kacau dye ke kan, boleh dye lari belakang saya. Yela, x kan saya nk biarje awek saya kene serang saya diam diri. Sure2 saya belasah sape kacau awek saya tuh. aish

Cari awek yang muda setahun atau 2-3 tahun. Baru nmpk macam abang ngn adik sikit. Cumelkan. Baru saya rasa mcm saya nk jaga dye je kan.tapi, kalo sebaya pun x kisah je. Sweet kan. Auww

Oh.lagi satu. Kredit kepada yang boleh speak in english very well. I want mom to my future daughter n son seorang yang bukan setakat educated, tapi mesti pandai ckp bi. Baru anak2 saya ckp bi berhabuk. Ye la darling, kan kite nk sambung our studies kat london.

Oh. Pandai masak juga menjadi satu kelebihan. Yela. Xkan dah kawein 6 bulan setiap hari kene mkn luar. You x syg perut I ke. I nk rasa masakan dr tangan istri I sekalisekala. sian i.

Kene pandai memahami diri saya. Dibuatnye saya tgh serabut pikir pasal exam, ttibe dye dtg nak manja2 plak. Aku dah la tgh pening ni. Ade yang kene sekeh ni kang.><

Oh. Nak yang manja2 tu. Kalo kite tgh stres dye dtg pujuk. Tau je nk tackle mengikut situasi. Pastu, setiap kali abih exam blnja awek saya tu kuar mkn., xpelah, blnja utk awek skali skala..

Eheh. Dah kata saya ni jejaka melayu terakhir. Setakat awek sorg mana cukup. Kalo saya duk oversea, mcm mesir ni kan. Ha. Yang kat malaysia tu sah2 lah ade. Kat mesir ni pun, saya kene cucuk jarum sikit2 kot. Dibuatnye pmpuan kt sini mcm smart2 je. Xpelah,dye pandai, leh kasi smgt sikit kt aku ni ha. Cantik plak. Aduh.cair weyh.ehem2, cover2.aku macho. Lek dulu.

Hmm..

...............................................................................................................................

Tapi..

Saya tau..

Dengan iman dan islam,

x kan la saya mcm tu kan..

yang baik jadi ikutan, yang x tu, jadikan sepadan.

Apeni.apeni. Wani.awk tu pmpuann. Nk jadi lelaki pulak.aih.

Ok2. Ni sebab saya kene lintas jalan yang kete byk gile dan org arab yang jln laju memvavi buta x pndg kirikanan terlanggar saya dan berasa  geram dan tibe2 terpandang sepasang lagi couple yang peh. Tgk soleh je suami isteri ni. Tudung litup.Tangan dijari masih merah berinai. Saya tau, itu bukan awek.

thanks kepada pfhotographer

kenapa gambar ni mcm. 'hubby, ayang nk tu.plz.luve you'. hehs?

baju ni sama mcm minah arab yang lap cermin tingkap kat kedai sebelah tu kan?

kenapa penulis(yg tgh) buat muke cumel  ni. tolong r

11 Response to "nak jadi awek saya? sile dtg interview ni"

  1. Anonymous Says:
    November 24, 2009 at 4:46 AM

    saya nak.

  2. Anonymous Says:
    November 24, 2009 at 6:57 AM

    wani ko mmg paham ati seorg laki yg ego tahap mautt..heheheh

  3. Anonymous Says:
    November 24, 2009 at 7:09 AM

    wani ni msti ade hati kat seseorg..
    then die bygkan die jd laki tu.. btol kan...kan..kan... ;p

  4. dealova says:
    November 24, 2009 at 3:38 PM

    o.xpe2..
    sume anonymous. x brani kasi nama sdiri ye..

    anon 1-ade hati?haha...xleh bla..oh, tidak2..

    anon 2- nak jadi awek saya ke? tp saya pmpuan, cmne ni ><

    anon3- tau x pe. sbb abg aku laki. so aku tau cmne dye.ehehs

  5. Anonymous Says:
    November 24, 2009 at 8:04 PM

    anon3..
    so abg kamu ego tahap maut la?
    padan le adek pon ego maut juge..
    hehehe..
    no heart feeling k.

  6. dealova says:
    November 24, 2009 at 8:11 PM

    haha..
    yeke.adik dye x prasan kot.
    x pun mmg blaja dr abg dye.hoho..
    no prob.xmen la heart2 feeling ni..=)

  7. Anonymous Says:
    November 25, 2009 at 6:40 AM

    anon3
    aduh.. ni mesti susa nak tackle wani ni..hahaha

  8. dealova says:
    November 25, 2009 at 12:39 PM

    apekah dan siapakah...?
    hu hu

    hmm..jap2.saya nk tnye. saya egokah??

    prasaan awk je kot.saya hnya mnjaga diri ketahap yang sepatutnya shj..><

  9. Anonymous Says:
    November 27, 2009 at 9:13 AM

    anon3
    ape knape?
    slh ke?

    siape?
    adeee laa..

    ego?
    ade la sket..
    mgkin perasaan sye rse..
    huhu

  10. Anonymous Says:
    November 28, 2009 at 12:42 AM

    ketebalikan tok ciri2 awak nak jadi pakwe saya x?
    msti btul kan...
    hehe
    tnggi,kemas,tua sket,speaking london,pndai masak,understanding,memanjakan & caring,pndai,kacak,org pnting, an3x
    hehe

  11. dealova says:
    November 29, 2009 at 11:53 AM

    wahai anon2 sekalian..
    amboi2.dah la x gune nama sdiri, nape, x brani nk tunjuk diri eh.

    bg je la tau hint anon2 ni sapo.aiseyh..

    anon unkwon- org pnting? kacak? btui2..eh2. duniawi dah tu. ckuplah beriman..=)

    anon3- tu la saya dah ckp dah, saya x ego.hihi..trimas

Related Posts with Thumbnails